تبلیغات
یاکاموز | سرگرمی,دانلود
هدرسایت
تبلیغات

بازی های آنلاین

آخرین مطالب
- کسب درآمد واقعی از تلگرام

- ترول های بامزه و خنده دار

- فال حافظ!!

- معمای گوی ها

- فیلترشکن free vpn برای اندروید

- گلزار درکنار افراد مشهور ایران وجهان

- بی حجاب ترین دختران ایران (عکس)

- پیامک های مخصوص باز شدن مدارس

- دانلود فیلترشکن قوی و پرسرعت برای رفتن به فیـــــــس بوک!

- انواع مدل های بند کفش

- دانلود وایبر برای گوشی های جاوا

- شیطان پرستی در ایران

- دانلود فیلترشکن فیس بوک برای اندروید

- عکس های زیبای مصطفی زمانی

- تصاویر جالب!!!

- محاسبه آنلاین وزن نرمالتان!

- تست هوش بسیار جالب + جواب

- پیامک های طنز عید فطر 93

- نکاتی که قبل از روزه گرفتن باید به آنها توجه کنید

- دانلود فیلتر شکن فیس بوک برای کامپیوتر

- اس ام اس مخصوص ماه رمضان

- جدیدترین عکس های سه بعدی شگفت انگیز

- چهل دانستنی شگفت انگیر!!

- میدونید خوشگل ترین دختر ایران کیست؟

- عکس های خرم سلطان پس از جدایی از حریم سلطان

- شغل دوم ستارگان سینما چیست؟

- دانلود کامل سریال پژمان

- دانلود آخرین ورژن فیلترشکن فری گت برای فیس بوک و...

- بالاترین و پایین ترین سرعت اینترنت در میان کشور های جهان

- دانلود کتاب آموزش جامع فیس بوک، ازمبتدی تا پیشرفته،بصورت تصویری


نظرسنجی
بهترین خواننده پاپ ایران کدومه؟












اطلاعات سایت

آر اس اس فیدسایت



SEO Reports for yakamuz.ir



سایت سرگرمی یاکاموز
سایت سرگرمی یاکاموز

سرخط آخرین اخبار

 موضوع: مطالب خواندنی,     نویسنده: admin      تاریخ: سه شنبه 10 تیر 1393    

اصول روزه داری

قبل از روزه گرفتن در ماه رمضان باید نکاتی را در مورد نحوه روزه گرفتن بدانیم تا با خیالی راحت تر و بدنی سالم تر تمام روزه ها را بگیریم , که در ادامه مطلب به نمونه ای از آنها اشاره میکنیم...

هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است اما با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

۱) برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سویس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

۲) سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

۳) خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

۴) بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

۵) سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

۶) بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

۷) خوردن ۸ تا ۱۲ لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

۸) برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

۹) بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

۱۰) سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

۱۱) برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

۱۲) ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

۱۳) وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

۱۴) نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

۱۵) برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

منبع: شبکه اینترنتی آفتاب

گردآوری: یاکاموز

اشتراک گذاری در بالاترین اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در خوشمزه اشتراک گذاری در فرندفید اشتراک گذاری در دنباله اشتراک گذاری در توییتر


برچسب ها : نکات روزه داری,نکات ماه رمضان,چند نکته از رمضان,نحوه روزه گرفتن,
 
نظرات شما ()                       بازدید ها :
ادامه


BHW
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:50 ب.ظ
I quite like reading a post that can make people think. Also, thanks for permitting me to comment!
BHW
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:20 ب.ظ
It's really a cool and useful piece of info. I'm satisfied that you simply shared this useful information with us.

Please stay us informed like this. Thanks for sharing.
BHW
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:30 ق.ظ
Hey are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the
blog world but I'm trying to get started and set
up my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog?

Any help would be really appreciated!
manicure
جمعه 11 فروردین 1396 06:59 ب.ظ
Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this post and
the rest of the website is also very good.
بازی آنلاین
چهارشنبه 11 تیر 1393 11:57 ق.ظ
سلام. وبلاگت خوبه ولی بهتر هم میشه اونم با طراحی یک قالب اختصاصی .اگه کارت شارژ مجانی هم خواستی یه سر به سایت من بزن. لطفا منو با عنوان بازی آنلاین لینک کن. ممنونم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

صفحات سایت

تبلیغات

منوی سایت

موضوعات

خبرنامه سایت

لینک دوستان

آرشیو

آمار سایت
کل بازدید : 68
بازدید امروز :0
بازدید دیروز : 3
بازدید این ماه : 7
بازدید ماه قبل : 9
تعداد کل پست ها : 4
رتبه سایت در گوگل: 2
تاریخ افتتاح سایت: 1390

Copyright © 2014 By yakamuz, All Rights Reserved.
Support By Admin.
ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد